Pripravite svoje telo za odhod na plažo s kodo POLETJE25 za 25 % popusta + brezplačen priročnik za detox in 30 dnevno preobrazbo
0

Vse, kar morate vedeti o različnih vrstah sladkorja

Što sploh je sladkor in kako deluje v telesu?

Preprosto povedano, sladkor je oblika ogljikovih hidratov in vsebuje molekule ogljika, vodika in kisika. Ko zaužijemo ogljikove hidrate, se razgradijo v glukozo. Ta deluje kot prednostni vir energije za celice po celem človeškem telesu, vključno z možgani in osrednjim živčnim sistemom.

Katere so različne vrste sladkorja?

Ogljikovi hidrati prihajajo v dveh glavnih oblikah: enostavni in kompleksni. Razlika med njimi je v tem, kako hitro se prebavijo in absorbirajo, kar je določeno s kemično strukturo. Kompleksni ogljikovi hidrati vsebujejo tri ali več molekul sladkorja, medtem ko enostavni ogljikovi hidrati vsebujejo eno molekulo sladkorja (monosaharide) ali dve (disaharide).

Štirje najpogostejši obliki enostavnih sladkorjev so:
Glukoza
Fruktoza (znana kot sadni sladkor)
Saharoza (znana kot namizni sladkor)
Laktoza (znana kot mlečni sladkor)
Glukoza in fruktoza – kaj je razlika?
Uživanje fruktoze, kot je prisotna v sadju, zelenjavi in medu, torej v nepredelanih živilih, dejansko – za razliko od drugih sladkorjev – ne povzroča naglega dviga in padca ravni glukoze v krvi, zato velja za sestavino z nizkim glikemičnim indeksom. Zlasti se priporoča osebam s sladkorno boleznijo, saj uporaba fruktoze kot sladila zmanjša tudi vnos kalorij, saj manjše količine zadostujejo za enak okus.

Med glukozo in fruktozo obstaja še ena razlika, in sicer način, kako se razgradijo v našem telesu. Medtem ko telo glukozo uporablja kot vir energije, kar povzroči občutek sitosti in zmanjša lakoto, fruktoza doseže jetra in spodbuja tvorbo maščobnih kislin, ne zmanjšuje lakote in dejansko povečuje potrebo po hrani. Vse to velja za fruktozo v predelani hrani, torej za fruktozni sirup, ne pa za fruktozo v sadju.

V tej različici je fruktoza povezana s zdravstvenimi težavami “moderne” dobe, kot so:
Debelost
Povečanje trebušne maščobe
Povečanje ravni maščobe v krvi
Povečano tveganje za srčno-žilne bolezni
Pojav odpornosti na insulin
Sadje z najvišjim deležem fruktoze so jabolka in hruške, sledijo jim banane, jagode in pomaranče. Medtem ko imajo koruzni fruktozni sirupi 55-90 gramov fruktoze na 100 gramov sirupa, v 100 gramih jabolk in hrušk je le 5,9 grama fruktoze oz. 6,2 grama v hruškah. To pomeni, da bi morali zaužiti več kot 20 jabolk za 100 gramov fruktoze in bi tako vnesli 500 kalorij v obliki fruktoze.

Drugimi besedami, kadar je fruktoza prisotna v naravni obliki, ne pa v predelanih živilih, ne povzroča bolezni, za katere jo mnoge študije krivijo. Zato se ni treba odreči uživanju sadja, ki poleg fruktoze vsebuje tudi mnogo vitaminov in mineralov, primernih za naše telo. Treba je paziti na vnos sladkorja s predelanimi živili, kot so gazirane pijače, saj so prav te glavni krivci za mnoge zdravstvene težave.

Ravno zaradi tega je Juicefast ustvaril paleto 100% naravnih hladno stisnjenih sokov, ki ne vsebujejo dodanih sladkorjev, konzervansov ali umetnih dodatkov. Naši sokovi uporabljajo naravno sladkost sadja in zelenjave, da zagotovijo okusne in osvežujoče napitke. Z uporabo HPP tehnologije zagotavljamo, da vsi naši sokovi ohranijo svojo hranilno vrednost. Vsaka steklenička soka Juicefast je pripravljena iz 1,5 kilograma svežega sadja in zelenjave brez dodatkov, uporabljate pa jih lahko kot detoks program v trajanju od 3 do 7 dni ali kot dodatek k vsakodnevni prehrani.

Razlika med dodanim sladkorjem in naravnim sladkorjem:

Ko razmišljamo o sladkorju, nam pogosto pridejo na misel sladkarije in velike pločevinke gaziranih pijač. Vrsta sladkorja v sladkarijah in večini sladkih pijač je znana kot dodani sladkor. Kot bi pričakovali, ta oblika sladkorja se dodaja hrani in pijačam, da se izboljša aroma, barva, tekstura in rok trajanja. Ta vrsta sladkorja dejansko dodaja kalorije, vendar ne prinaša posebne prehranske vrednosti, zato se pogosto imenuje prazne kalorije.

Male količine dodanega sladkorja ne bodo vplivale na vaše zdravje, vendar je njegova poraba pogosto večja, kot se zavedate. Prekomerno uživanje dodanega sladkorja lahko povzroči kronične skoke ravni sladkorja v krvi, kar posledično vodi v debelost in povečano tveganje za več kroničnih bolezni.

Vendar vsi sladkorji niso dodani v hrano. Naravni sladkorji se naravno pojavljajo v živilih, kot so sadje in mleko. Čeprav sam sladkor ne prinaša veliko koristi, je del celovitega paketa hranilnih snovi z vitamini, minerali in antioksidanti. Živila z naravnimi sladkorji običajno bogata s hranilnimi snovmi in tudi z vlakninami, kar telesu prinaša veliko koristi. Vendar nekatera živila, ki vsebujejo naravni sladkor, lahko vsebujejo tudi skriti dodani sladkor.

Različna imena dodanega sladkorja:

Dodani sladkorji niso vedno tako jasni in pogosto se prikrivajo na seznamih sestavin pod imeni, ki vam morda niso preveč znana. Nekateri primeri skritih virov dodanega sladkorja vključujejo:

Agavin nektar
Ječmenov sladki sirup
Dehidrirana trsna melasa
Rižev sirup
Saharoza

Kontrola vnosa sladkorja:

Da bi nadzorovali vnos sladkorja, vedno preverjajte oznake z informacijami o hranilni vrednosti na prehrambenih izdelkih, ki jih kupujete. Če vidite katero od zgoraj navedenih imen za dodani sladkor, dobro premislite, preden ga dodate v svojo nakupovalno košarico.

Če iščete zdravo alternativo, Juicefast ponuja različne okusne in hranilno uravnotežene sokove in obroke, ki so posebej zasnovani za podporo vašim zdravstvenim in prehranskim potrebam.

Bodite vedno pozorni na to, kaj vnašate v svoje telo, in izbirajte zdrave alternative, kadar je to mogoče.

Kazalo
Sorodne vsebine

Juicefast Detox Programi

Gumb za ponastavitev vašega telesa.

Načrti prehrane

Celodnevna prehrana za vse vaše cilje.

Energija v gibanju

Majhne steklenice - veliki rezultati

Zdravi obroki

Hitra hrana, a ne nezdrava hrana.